Bonsai quando posso

Idee, Bonsai e Prebonsai

Quite a sunday

Published by Matteo Ceriani under , , , , , , , , , on 19:23

Ieri è stata una domenica davvero intensa, con due amici (e un po' di visitatori) abbiamo eseguito qualche rinvaso. Per le mie piante si parla dell'acer montpellier e dell'acero palmatum rosso, poi un glicine di Edoardo  e due olivi e una magnolia per Matteo.
Tutte le piante sono state messe in terra di coltivazione, pomice al 80% più qualche parte di akadama o di kanuma per le piante che la richiedessero.
Per quanto riguarda il palmatum scriverò un post apposito perchè il lavoro eseguito è stato titanico, il montpellier invece ha presentato un problema a livello radicale. Le radici erano molto poche, lunghe e con pochi capillari, la scelta di usare solo akadama grossa che avevo fatto ai tempi si è rivelata errata, quindi anche per lei pomice con un po' di kanuma e un vaso più ampio.

Quite THE sunday yesterday. me and some friends performed some repots. For me the montpellier maple and the palmatum maple, for Edoardo a wistiria and for Matteo two Olive trees and a magnolia.
All the plants were putted in cultivation pot with mostly pumice as soil (we added some akadama and for those who needed some kanuma).
I will wrota a single post for the palmatum because the work we made was huge.
My montpellier showed a problem with the roots, when i repotted this tree a couple of years ago i choose to use large akadama, this provided a creation of a small quantity of very long roots with a small amount of capillaries, now is in a in larger pot with pumice and kanuma soil and it will stay there to regain strenght.

Edoardo's wistiria

Acer Montpellier...

...and its roots

Edoardo working on the wistiria







Matteo's two olea and magnolia

Putting in a pot... that's me in the back

We are not sure about the plant health


Matteo and Elisa struggling with the Olea

A quick trim on this olea

Here they are, our hopes for the future

0 commenti:

Posta un commento

 

Blog Archive

Followers